1 Nisan 2008 Salı

Hocam Gazeli-2

Bahr-i ilm-i Marmara’da hâce-i evvel hocam

Şol gönül almak diler sizden icâzet el hocam


Lutfedip ey ‘âlim-i ‘âlem elimden tutu benim

Boldur ihsânın meded hiç kalmasın engel hocam


Bir derin derdim için geldim der-i dergâhına

Ders verip derman bulursun derd için mürsel hocam


Hem Fuzûlî hem Nedîm hem Bâkî vü Gâlib ile

‘Âşık oldum ağladım hem aktı gözden sel hocam


‘Âlem-i fânîde bâkî kaldı her bir hoş sadâ

Hoş sadâ ile desin : “Şâ’ir Ömer sen gel” hocam


13.09.2000 İSTANBUL



Not:Marmara Üniversitesi'ne yüksek lisans için başvurusu için referans istiyorlardı.Tanıdığım hiçkimse yoktu...Eski Türk Edebiyat'ından yüksek lisans yapmak istediğim için bu konuda bilgi birikimimi göstereyim diye bu gazeli yazdım.Yüzümüze bile bakmadılar...Mülakatta sorulan bütün sorulara cevap vermemize rağmen yüzümüze bakmadılar, ama yüzümüze sigara dumanı üfürdüler...Hocaların tavırlarından kazanamayacağımı anladım.Dönüşte:


"Lisans üstünde tedrîs eylemezsek ölmeyiz amma

Yenilmiş hakkımız bin pâre olmuş kalbimiz vardı..."(Kaybettim.)

ile


"Bahr-i ilm-i Marmara'da gördüm âdem yok imiş

Çevresi pek hoştur ammâ insanı ....ok imiş"

Matla'lı gazeli yazmştım.

Hiç yorum yok: