4 Nisan 2008 Cuma

BARIŞ MANÇO'YA AĞIT

Bembeyaz bir mâtem çöktü dağlara,
O büyük hoş sedâ çekildi bugün.
Yetim gibi baktım "Dağlar Dağlar'a"
Bağrıma bir hançer sokuldu bugün.


Hayat;gamsız,dertsiz,kedersiz olmaz;
Açtım ellerimi eyledim niyaz.
Gün "Bir Şubat" "Hava Ayaz mı Ayaz";
Soğuktan buz kesen akıldı bugün.


"Kara haber" taşı atıldı bana;
Hayâl kuşu uçtu mâziden yana;
Bir titreme girdi bu tatlı cana,
"Adam olmuş" biri yıkıldı bugün.


O kültürümüzün bir eseriydi,
O "gülünce güller açan" biriydi,
O yirmi dört saat önce diriydi...
Gönlümden bir parça yok oldu bugün.


Onun sevenleri güzel görürdü...
Dere tepe demez,durmaz yürürdü.
Bize ahlâk,edep,bilgi verirdi;
"Yediden yetmişe" üzüldü bugün.


Sanatçı geçinen, bak sanatına!
Ömür boyu bindi edep atına.
Bakma yüce Rabb’im taksirâtına!
Azrâil ulu bir can aldı bugün.


Onunla tutuldu "Karasevdâya";
Mini mini kardeş ülke "Japonya",
O coşku seliyle yıkıldı dünya;
O "konser" aklıma takıldı bugün...


"Kısacık bir çizgi ömür az gelir,
Ölümden Manço’ya bil ki haz gelir;
Ardından duâlar ve niyaz gelir,
O "yedi iklime" ün saldı bugün.


Elden bir şey gelmez yüce buyruğa,
Mübârek nâşını sarın bayrağa,
"Allayıp pullayıp" verin toprağa,
Dünyamızdan kopan bir güldü bugün...


Gördüm, gözyaşlarım kımızı bir tel
Gelmesin cismine ,rûhuna halel;
"Dünyayı" tabuta sığdırdı ecel,
Sonsuzluğa uçan bülbüldü bugün...


Gitti elden, eyvâh!Bir eşini bul ...
Cennet köşklerinden birine kurul;
"Moda seksen bir bin üç yüz İstanbul"
Bu adrese hücum edildi bugün...


Allah sabır versin güzel eşine,
Hasret kaldık onun bir gülüşüne,
Bir millet yas tuttu onun peşine,
Kızıl gözler ile bakıldı bugün...


"Seke seke çaydan öteye geçti";
"Hendeği atladı "dünyadan geçti;
Kendine yepyeni bir yuva seçti;
Bir "âbide" yere dikildi bugün...


Şimdi mahzun kalan karlı dağ olsun!
"Barış Çelebi’nin" alnı ağ olsun!
Derim, bütün dünya başın sağ olsun!
Manço’muz toprağa verildi bugün...


Yirmi yıllık dosttu yandı ciğerim
Merhameti bol’a duâ ederim
Ağla durma ağla Âşık Ömer’im
Koskoca bir dünya yıkıldı bugün...

2 yorum:

Kemal dedi ki...

Barış Manço'yu özgün bir biçimde hatırlattınız gerçekten.
Hemen hemen her şarkısı günümüzdeki şuursuz tıngırtıcların örnek alıp kendine çeki düzen vermesini sağlayabilecek seviyede diye düşünüyorum.
Eserleri inceliklerle dolu.

Fakat hocam her nesil kendi zamanındaki sanat akımının aşıkı veya takipçisi olduğundan malesef kıymetini bilen -şu zamanda- az.

Şarkı türkü gibi şeyler tabii ki gelip geçici, malayâni meşguliyetler.
Fakat, şayet şarkı dinlenecekse; günümüzde şehveti önplanda tutan, başıboş müzik lakırdıları mı dinlenmeli ?
Ortalık ellialtı olmuş hocam.
Özenle seçmek gerek dinlediklerimizi diye düşünüyorum.

Müsvedde dedi ki...

Kemalciğim, yazdıklarından kendini geliştirdiğin belli oluyor. Buna çok sevindim. Bu yolda devam et.
Şehveti ön plânda tutan, insanı ümitsizlik batağına sürükleyen saçma sapan şeyleri dinlemeyi ben de doğru bulmuyorum.
Bu arada "ortalık elli altı olmuş" ne demek? 46'ya bağlamak deyimini duydum, fakat bunu ilk defa görüyorum...