5 Haziran 2010 Cumartesi

ÜÇ BEŞ CAHİLE CEVAP

İki üç câhil kişi bana bir çok laf atmış
Onlarınki yüz değil kapkara bir suratmış

Yüzlerini boyayıp gözleri boyadılar
O sıfatsız suratlar karaları kapatmış

Şu surata bir bakın hiç masraf yapılır mı
Öğrencilerden çalıp kuaföre boşaltmış

Lâğım kazması dişler saçlar helâ fırçası
Ne kadar ıkınmış da bu lafları patlatmış

Haksızlığa karşıyım diye bana düşmandır
Rüşvetçiye destekçi hırsıza avukatmış

Davut Paşa kabrinden teftiş etmeye kalksa
Tebrik bizim hakkımız onlarınki tokatmış

Zarar etsem de yine ben vazgeçtim gitmekten
Bu karar nâmussuza rüşvetçiye inatmış

Kelimeyle oynarken düşüp altında kalmış
Câhil hav hav demeyi sanar edebiyatmış

Kurs’a zorlayacaksın pazarlık yapacaksın
Karşı çıkarsan eğer senin adın fesatmış

Dağlar rüşvetçi olsa hak adına oyarım
Şimdi aşk şurda kalsın onu yapan Ferhat’mış

İnsanda gurur olur şeref haysiyet olur
Çıkar yol yok kendini menfaat için satmış

Açık açık söylüyor kursuma gelen geçer
Artırdı öğrenciyi okul değil mezatmış

Dürüstlükten dem vurma deme doğrudan bir şey
Gözünü kulağını hakikâte kapatmış

Namusluya muhalif çünkü çıkara karşı
Namussuza gülümser dürüstlere kaş çatmış

İsrail’in zulmünü geçti sizin zulmünüz
Bu okul gemisini rüşvetçiler kuşatmış

Sanki Kurtlar Vadisi dövermiş biri beni
Ben figüran o herif kabadayı Polat’mış

Dünya malına düşkün düşkün dünya malına
Onların işi üç beş kuruşa sadâkatmış

Dünyayı yeseler de aç gözlüler doyar mı
Gözleri açık gider her şeyleri hayatmış

İnsanlar namusludur ya da namussuz olur
Dîni mezhebi fikri hepsi teferruatmış

İstemez misin Ömer dünyâ onların olsun
Âhiret bizim deyip sözü burda kapatmış

Hiç yorum yok: